let the love tear us part, i found the cure for a broken heart

Äntligen är våren här och jag välkomnar den med öppna armar och omfamnar den som det käraste barn jag har. Men innan hyllningen är över, slås jag av nyheterna då det kommer både regn och snö. Ja ja, sånt händer.

Under majmånad ska jag stressa över att junimånad är snart här. Tro det eller ej, känns det redan som jag har planerat hela min månad. Körteorilektioner varje måndag och torsdag, riskettan, synundersökning, vårdcentralen, födelsedagar, jobba, nationella och listan går på. Men jag trivs i detta, trivs utmärkt som den lilla arbetsmyran jag är.

Minus
- skrivblock med dåligt papper som går sönder när man ska räkan med sinus, cosinus och tangens.
- att ha tider att passa
- grubblar över att alla presenter som ska köpas till alla fina gulliga människor
- prov som måste skrivas, tal som måste hållas och inlämningar som måste lämnas in

Plus
+ skaffa linser och ha solglasögon
+ vi närmar oss sommaren och allt bra den har att erbjuda
+ vampyrserien jag kollar på


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0