-

Ugn- 175 grader
Form - ca 24 cm

DEGEN
100 g smör / margarin
3 dl vetemjöl
1 paket keso ( 2,5 dl )

Smält smöret ( ej med mikro eller spis!!!!! ) låt det bara smälta.
Blanda det smälta smöret med vetemjöl till en deg. Blanda sist ner keso.
När det är klart, ställ din i kylskåpet minst 30 min.

FYLLNING - varlfri men i detta fall svamp och ost.
3 stora ägg
2,5 dl matgrädde
1 tsk salt
lite svartpeppar
2 dl ost - riven
lite gullök
bacon, (kalkon)
svamp

Stek svamp, gullök och bacon var för sig. Tillsammans ska de fylla en hel risskål ( hahaha, sofie, kunde inte få en bättre förklaring ). Blanda ägg och matgrädde. Släng ner allt annat.

Låt degen först vara i ugnen i ca 10 min.
Sedan lägger du i all fyllning och låter den stå i ugnen i ca 45 min.


HAPPY NOW ,SOFIE?!?!?!

Kommentarer
Postat av: Sofie

tack så jättemkt! nu får jag mat till dagen iaf! <3 pusssaaahhr!

2009-12-03 @ 23:38:44
URL: http://sofiewu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0